Konferencia/egymástól való tanulás (peer learning activity) a Nemzeti Képesítési Keretrendszerek hatásairól

Nyomtatás

       

 

Konferencia/egymástól való tanulás (peer learning activity) a Nemzeti Képesítési Keretrendszerek hatásairól

 

Milyen jelentősége van a Nemzeti Képesítési Keretrendszernek (NKK)? Hogyan mérhetjük és értékelhetjük a hatását?

A Nemzeti Képesítési Keretrendszereket Európa-szerte gyorsan kifejlesztették. A legújabb eredményeket igazolja a politikai döntéshozók és szakemberek  velük kapcsolatos egyre növekvő érdeklődése.  Az esemény célja ösztönözni a nyitott és kritikai véleményalkotást az NKK jelenlegi és jövőbeli szerepéről. 

2005 előtt három európai országban volt képesítési keretrendszer: Franciaország, Írország és az Egyesült Királyság. 2017-re az Európai Képesítési Keretrendszer (EKK) megvalósításában résztvevő összes 39 országban bevezették azt.  Mivel az  NKK-k  egyre jobban működnek, időszerű olyan kérdésekre válaszolni, hogy milyen hozzáadott értéket képviselnek és milyen hatásuk van.

Van-e jelentőségük ezeknek a keretrendszereknek a szakképzés-politika alakításában, hatásuk az alkalmazott gyakorlatra és a feltételezhetően ennek előnyeit élvező tanulókra valamint állampolgárokra? 

A Cedefop (Európai Szakképzés-fejlesztési Központ) az Európai Bizottsággal és az Írországi Minőségi és Képesítési Hivatallal  (Quality and Qualification Ireland)  együttműködve konferenciát /egymástól való tanulási (peer learning activity) találkozót szervez a Nemzeti Képesítési Keretrendszerek hatásainak kezelési módjairól.  Az esemény fő célja lehetőséget teremteni a politikai döntéshozók és a szakemberek számára az NKK megvalósításával  kapcsolatos  tapasztalatcserére,  illetve annak megvitatására, hogy milyen jelentősége  van és milyen kihívásokkal kell szembenézni vele kapcsolatban.  A következő kulcsfontosságú kérdések kerülnek napirendre:

• Mi veszhetett volna el, ha országa nem rendelkezett volna Nemzeti Képesítési Keretrendszerrel?

o Kik számára bír jelentőséggel  az NKK?

o Milyen jelentősége van az NKK-nak?

o Milyen feltételeknek kell teljesülni ahhoz, hogy NKK-nak jelentősége legyen?

• Jelenleg milyen bizonyíték érhető el, amellyel fel tudjuk mérni az NKK hatásait?

o Európában?

o Nemzetközi szinten?

• A jövőben milyen jellegű bizonyítékokra van szükség a NKK hatásainak mérésére és értékelésére?

o Milyen kiindulási adatokra vagy mutatókra  lehet szükségünk a NKK hatásainak a megértéséhez, és melyek segíthetik az NKK politikai támogatásának  fenntartását?

o Milyen módszer a legmegfelelőbb az NKK hatásainak mérésére és értékelésére?

• Európai szinten milyen jellegű együttműködésre van szükség és lehetőség az NKK hatásainak az értékelése céljából; a nemzeti megközelítés  lehet-e alapja az Európai Képesítési Keretrendszer átfogó értékelésének? 

A résztvevőktől elvárják, hogy aktívan működjenek közre az eseményen, a különböző munkacsoportokban levont következtetéseket összesítik, és azokat az EKK Tanácsadói Csoportja fogja megvitatni. 

A regisztrációval kapcsolatos információk szeptemberben lesznek elérhetőek.

Az esemény a 2017. évi Európai Szakképzési Hét része, amelynek megrendezésében a Cedefop partnerként vesz részt.   

További információ az alábbi oldalon érhető el: #EUVocationalSkills

                                                       

Tags: