regionalis-szakkepzesi-es-felnottkepzesi-konf-PoloskeineUtolsó állomásához érkezett a Regionális Szakképzési és Felnőttképzési Tanévnyitó Konferenciasorozat. A sorozat ötödik állomásaként 2018. szeptember 19-én, Zalaegerszegen kapott helyet a rendezvény, amely tovább erősítette, hogy a szakképzés új, innovatív, dimenziókba lép. Házigazdaként a Zalaegerszegi Szakképzési Centrum főigazgatója,Szabó Károly köszöntette a résztvevőket. A szakképzés és a felnőttképzés a gazdaságot szolgálja, a szakgimnáziumi képzés akkor tölti be a szerepét, ha a diákok a szakma megszerzése után fejezik be tanulmányaikat - mondta Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára.

Tovább »


A Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum és tagintézményei, valamint a HTTP Alapítvány megállapodása keretében az Alapítvány 3 db Cisco Webex Board eszközt bocsát a Centrum rendelkezésére. Az egy évre szóló megállapodás alatt lehetőség nyílik megvizsgálni, a hazai szakképzésben hogyan lehet alkalmazni az együttműködéses technológiákat és a világ egyik legmodernebb együttműködési platformját.
Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár az ünnepélyes átadón kiemelte: „A gazdaság szereplőinek jelzése alapján fontos feladat, miképpen segítse a szakoktatás a hálózatos gondolkodást, az együttműködést, kreativitást, a feladatok közös végrehajtását.”

IMG 20180918_091226

Dr. Molnárné Rénes Éva a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum főigazgatója elmondta: „A Cisco Webex Board bevezetése módszertanilag is innovatív kezdeményezés, mert ez az eszköz támogatja a csoportos kutató és gyűjtőmunkát, felfedező tanulásra ösztönöz és elősegíti a duális képzés nem megszokott formáit. A tanulók a legmodernebb kommunikációs formák segítségével tanulhatnak egyidőben, de térben saját iskolájukban, egy oktatóval, interaktívan.”

A Centrum érintett tagintézményei a Bláthy Ottó Títusz Informatikai Szakgimnázium, a Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnázium, és az Újpesti Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnázium és Szakközépiskola is részt vesz a programban.

IMG 20180918_101627

A teszt-periódus során a szakképzés modernizálása jegyében a közös foglalkozások szervezését összehangolják az órarendekkel. Ennek köszönhetően a szakmai előadásokra a többi iskolából, tantermekből is becsatlakozhatnak a tanulók, azaz egy „tanóra” keretében a digitális technikával egyszerre több helyszínről vehetnek részt a diákok a képzésben.. Az eszköz komoly fejlődést hozhat az oktatáson belüli kommunikációban, hiszen a digitális platform lehetőséget ad a valós idejű kommunikációra úgy a diákok, mint a tanárok és a diákok között, például chat formájában. A tanulók kipróbálhatják, a digitális tananyagfejlesztést, készíthetnek videókat, amelyeket megoszthatnak egymással. Kiemelt szerephez juthat a csapatmunka, amely a munkaerőpiacon végzett kutatások alapján, mint elvárt alapkészségként fogalmazódott meg a munkaadók részéről. A projekt alapon szerveződő tanulói csoportok a legmodernebb kommunikációs formák segítségével dolgozhatnak: üzenetküldés, hang- és videohívás és a whiteboard funkció segítségével minden résztvevő egyidőben hozzáférhet és szerkeszthet anyagokat. Tervezik továbbá, hogy az iskolák versenyt is kiírnak a diákok számára, hogy különböző alkalmazásokat fejlesszenek a Cisco Webex Board-ra.

A jövő lehetőségeként fogalmazódott meg, hogy a bemutatásra került platform a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum pilotprogramjaként az ország többi iskolájába is eljuthasson. webex-kep

NSZFH Kommunikáció


„Budapesti helyszínére érkezett a Regionális Szakképzési és Felnőttképzési Tanévnyitó Konferenciasorozat. A sorozat fővárosi állomásaként 2018. szeptember 17-én a Budapesti Komplex SZC Weiss Manfréd Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiumában kapott helyet a rendezvény, amely megmutatta, hogy a szakképzés modern és innovatív jövő elé néz.

Házigazdaként a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum főigazgatója Valló Péter köszöntette a résztvevőket, majd felolvasta Németh Szilárd István parlamenti államtitkár, a Honvédelmi Minisztérium miniszterhelyettesének köszöntőjét, aki az oktatás, a szakképzés és a nemzeti értékek fontosságára hívta fel üzenetében a figyelmet.

Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár a szakképzés vonatkozásában elmondta, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium legnagyobb szervezetként a gazdaság igényeinek a figyelemmel kísérésével és innovációs gondolkodásával a szakképzés és felnőttképzés területén is elősegíti a piacképes tudás megszerzését. Ismertette a termelői szektor képzési igényeinek várható változásait, mely alapjaiban különbözik a jelenleg megszokottól, ezzel is újabb kihívás elé állítva a szakképzést. Részletesen kitért ezen sok tényezős rendszer gazdasági kapcsolódására, a jövőben felmerülő feladatok megoldására is. Bemutatta az eddig a cél érdekében végzett erőfeszítéseket, mind a kormányzat, mind a gazdaság oldaláról. Rávilágított, hogy a szakképzés és gazdaság kapcsolatának további elmélyítése elkerülhetetlen, a gazdaság által vezérelt keresletvezérelt képzési forma erősítésével kivitelezhető. Kiemelte, hogy egyre erőteljesebb az ágazati gondolkodás, ezért alakulnak meg az Ágazati Készség Tanácsok, vagy jöhetnek létre az Ágazati és Vállalati Képző Központok.A szakmai képzést vonzóvá kell tenni a tanulók számára, ezért az ágazatokban zajló kutatási és innovációs tartalmaknak be kell épülnie a képzésbe. A képzés vonzóbbá tételéhez szorosan kapcsolódik az innovatív és egyben inspiráló tanulási környezet kialakítása. E cél elérésének érdekében indul el a 21. századi szakképző iskola felújítási program, elsőként Miskolcon és Győrben.

A tanévnyitó konferenciasorozatban a 2018/2019. tanévhez kapcsolódóan Magyar Zita, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakmai főigazgató-helyettese bemutatta az érintetteknek az intézmények aktuális feladatait.

Dr. Klész Tibor a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara osztályvezetője előadásában megerősítette a szakképzés és ipar szoros kapcsolatának szükségességét, részletesen végigvezetve a hallgatóságot az egyes szektorok releváns elemein, kitérve a technológiai és humán részekre is.

Kummer Zoltán, a Legrand Zrt. vevőszolgálati és oktatási vezetője az innováció képzésbe való integrációjáról, hasznosításáról tartott előadásában a gyakorlati tapasztalatokon keresztül mutatta be, mennyire sokrétűek a területen jelentkező feladatok, illetve mire képes az oktatás rendszere, amennyiben az érintett szektorok szereplői együtt, egymást segítve működnek együtt.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szakképzésért és Felnőttképzésért felelős Helyettes Államtitkársága a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, valamint a szakképzési centrumok közösen szervezésében a konferenciasorozat következő, befejező állomása Zalaegerszegen lesz.”


A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal jelen felhívás keretében várja szakértők jelentkezését szakértői adatbázis létrehozásához foglalkozás- és munkakörelemző, valamint validációs szakértői feladatok ellátásához.


A pályázat célja:

A pályázat célja olyan szakértői adatbázis(ok) létrehozása, amely(ek) a szakképzési és felnőttképzési validációs fejlesztési (rész)feladatok ellátására jelentkező és a pályázati feltételeknek megfelelő szakembereket tartalmazza. .

Pályázható szakértői kategóriák (feladatok szerint):

  1. Foglalkozás- és munkakörelemzések lebonyolítása
    1. Munkaszakértő: munkacsoport tagjaként facilitátor irányításával egy adott foglalkozás-, illetve munkakörelemzési feladat végrehajtása. Eredménye az adott foglalkozás/munkakör jellemző feladatcsoportjainak, feladatainak meghatározása, valamint a foglalkozás ellátásához szükséges ismeretek, képességek, kompetenciák, magatartások meghatározása.
    2. Facilitátor: több alkalommal a foglalkozás-, illetve munkakörelemzési munkacsoportok irányítása, a csoportmunka dokumentálása.

  2. Kik nyújthatnak be pályázatot?
    Munkaszakértő: A XVI. Építőipar és/vagy a XXII. Közlekedésgépész ágazatokban legalább 5 év aktív szakmai tapasztalattal rendelkező munkavállalók. Facilitátor: munkakörelemzésben való jártasság és csoportvezetés/tréningtapasztalat szükséges ágazattól függetlenül.

  3. Validációs feladatok készítése és lektorálása
    1. Validációs szakértők (validációs feladatkészítő, és lektor): a munkatapasztalat mérésére alkalmas kompetenciamérő feladatok készítése, lektorálása.

  4. Kik nyújthatnak be pályázatot?
    A XVI. Építőipar és/vagy a XXII. Közlekedésgépész ágazatokban szakképzésben, felnőttképzésben jártas szakemberek, oktatók, pedagógusok legalább 5 év aktív szakmai tapasztalattal.


Elvárt kompetenciák, feltételek valamennyi pályázó tekintetében:

  • számítógép-felhasználói ismeretek
  • proaktív, precíz, önálló munkavégzés
  • szakszerűség
  • jó kommunikációs képesség
  • empátiakészség, kompromisszumkészség
  • rugalmas gondolkodás
  • szakmai tájékozottság


A szakértői pályázat benyújtásának határideje és módja:

A pályázatot, amely Europass önéletrajzból és kitöltött adatlapból, GDPR nyilatkozatból, valamint kísérő levélből áll, elektronikusan kell elkészíteni, és e-mailen kell elküldeni a következő e-mail címre: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. A kísérő levélben kérjük fejtse ki részletesen, mely szakképesítés, foglalkozás/munkakör vonatkozásában van és milyen tapasztalata. Előnynek számít a foglalkozás-, illetve munkakör-elemzési tapasztalat, bemeneti kompetenciamérő, vagy vizsgafeladat készítői gyakorlat, valamint szakértői minősítés vagy végzettség, szakképzési vagy munkaerőpiaci projektekben szerzett gyakorlat.

Az e-mail tárgya: pályázat foglalkozás- és munkakörelemző, valamint validációs szakértői feladatra

Csatolja hozzá az alábbi dokumentumokat:


A pályázatok elbírálása a pályázók benyújtott dokumentációja alapján történik. A jelentkezés, elbírálás és a szakértői adatbázis bővítése folyamatos. A szakértői feladat ellátása nem főállású munkaviszony keretében történik.

A szakértői listára való felkerülés nem von maga után megbízást, felkérést, a Hivatal részéről további kötelezettséget nem jelent. Adott fejlesztési feladat esetén az NSZFH a szakértői listában szereplő szakemberek közül választ szakértőt. A feladatok ellátása előreláthatólag magánszeméllyel kötendő megbízási szerződés keretében történhet.

Jelen felhívással kapcsolatosan érdeklődni az alábbi elérhetőségeken lehet:
telefonszám: 30/544-7237
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Várjuk jelentkezését!

A Regionális Konferenciasorozat debreceni helyszínén Tirpák Zsolt a Debreceni Szakképzési Centrum főigazgatója köszöntötte az egybegyűlteket és hangsúlyozta a konferencia hármas célját. A konferencia a szakképzés és felnőttképzés szakmai eszmecseréje, pályaválasztási, szakképzés-népszerűsítési fórum, valamint a köznevelési, szakképzési intézmények és a cégek találkozási lehetősége.       Tovább >>


Megtartotta alakuló ülését az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésére létrejött Szakképzési Innovációs Tanács. A testület legfőbb célja, hogy rendszeres fórumot biztosítson az érdemi párbeszédhez a kormányzat és a szakképzési rendszer meghatározó szereplői között.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter előadásában kifejtette: az Innovációs és Technológiai Minisztérium számára kiemelten fontos, hogy a középfokú szakképzési és felnőttképzési rendszer minden meghatározó szereplője részt vegyen a jövőbeli fejlesztési irányok meghatározásában. A minisztérium ezért kezdeményezte a Szakképzési Innovációs Tanács létrehozását. „A negyedik ipari forradalom stratégiai kihívást jelent a szakképzés számára is, de ha okosan használjuk az új technológiák nyújtotta lehetőségeket, képesek leszünk kiszolgálni a 21. századi munkaerőpiaci igényeket is” - hangsúlyozta a miniszter

Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár a szakképzési terület egészét átfogó közös gondolkodásra kérte fel a tanács tagjait. A szakterület tervei között szerepel az infrastrukturális fejlesztéseken túl a szakképzési és felnőttképzési rendszer tartalmi felülvizsgálata, amiben számítanak a társintézmények és vállalatok tevékeny közreműködésére is. A helyettes államtitkár rendszeresen ülésező munkacsoportok megalakítására tett javaslatot, amelyek feladata a fejlesztési elképzelések részletes kidolgozása lesz.

 

20180907 BGA_0304

 

A Szakképzési Innovációs Tanács tagjai a kormányzati oldal mellett a kamarák, nagyvállalatok, szakszervezetek, érdekképviseleti szervek, oktatási szervezetek, intézményfenntartók és tanulói képviseletek delegáltjai. A tematikus munkacsoportok még szeptemberben megalakulnak, a Szakképzési Innovációs Tanács legközelebb október közepén ülésezik.

Forrás: kormany.hu


Újabb helyszínre érkezett a Regionális Szakképzési és Felnőttképzési Tanévnyitó Konferenciasorozat. A sorozat második állomásaként Pécsett 2018. szeptember 6-án kapott helyet a rendezvény, amely megmutatta, hogy a szakképzés új, innovatív, dimenziókba lép.
Házigazdaként a Pécsi Szakképzési Centrum főigazgatója Metzger Tibor köszöntette a résztvevőket, majd Decsi István, Pécs alpolgármestere mondott köszöntőt, amelyben az intézmények és a gazdaság szereplőinek hatékony együttműködésére hívta fel a figyelmet.

Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár a szakképzés vonatkozásában elmondta, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium legnagyobb szervezetként a gazdaság igényeinek a figyelemmel kísérésével és innovációs gondolkodásával a szakképzés és felnőttképzés feladatát is ellátja. Kiemelte, hogy a gyors környezeti változások hatására, ma már széles alapú képzésre van szükség, amely a duális képzéssel biztosítható. Jelezte, hogy ennek a további elmélyítése elkerülhetetlen, a gazdaság által vezérelt keresletvezérelt képzési forma erősítésével megoldható. Egyre erőteljesebb az ágazati gondolkodás, ezért alakulnak meg az Ágazati Készség Tanácsok, vagy jöhetnek létre az Ágazati és Vállalati Képző Központok. A szakgimnáziumok a gimnáziumok alternatívái. A jelen és jövő lehetősége, a mérnökképzés előszobája. — hangsúlyozta Pölöskei Gáborné.

A szakmai képzést vonzóvá kell tenni a tanulók számára, ezért az ágazatokban zajló kutatási és innovációs tartalmaknak be kell épülnie a képzésbe. A képzés vonzóbbá tételéhez szorosan kapcsolódik az innovatív és egyben inspiráló tanulási környezet kialakítása. E cél elérésének érdekében indul el a 21. századi szakképző iskola felújítási program, elsőként Miskolcon és Győrben.

Dr. Síkfői Tamás a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara elnöke gazdasági, technológiai és szakképzési témákat egyszerre érintett előadásában, hangsúlyozva azok szinergikus összekapcsolódását, majd a kamara bemutatásában a helyi élményközpontú pályaorientációval is megismerkedhettek a résztvevők. A helyi jó gyakorlatok keretében dr. Kleisz-Bális Eszter a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter képzési vezetője mutatta be módszerét a „Gépipari szakképzés a XXI. században” című előadásában, amelyet kisfilmmel zárt.

A tanévnyitó konferenciasorozatban a 2018/2019. tanévhez kapcsolódóan Magyar Zita, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakmai főigazgató-helyettese tájékoztatta az érintetteket az intézmények aktuális feladatairól.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szakképzésért és Felnőttképzésért felelős Helyettes Államtitkársága a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, valamint a szakképzési centrumok közösen szervezésében a konferenciasorozat következő állomása Debrecenben lesz.

 

NSZFH Kommunikáció


Regionális Szakképzési és Felnőttképzési Tanévnyitó Konferenciasorozat
Miskolcon is megvalósul a 21. századi szakképző iskolák program


Az innováció jegyében nyitotta meg Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Regionális Szakképzési és Felnőttképzési Tanévnyitó Konferenciasorozat első miskolci rendezvényét. Az eseményen jelentette be, hogy Országos program indul, „21. századi szakképző iskolák” néven, annak érdekében, hogy megújuljanak egy-egy város szakképző intézményei. Miskolcra a program keretében 6,5 milliárd Ft-ot szánnak.

Az Észak-kelet magyarországi térség konferenciájának meghívottjai a szakképzésben, felnőttképzésben részvevő intézmények igazgatói, érdeklődő pedagógusai, a köznevelési intézmények munkatársai, pályaválasztással, pályaorientációval foglalkozó pedagógusai voltak. Az eseményen részt vettek a szakképzésért és felnőttképzésért felelős ágazatok, a duális szakképzésben érintett szervezetek és a helyi vállalatok képviselői is.

A köszöntőkben elhangzott, a szakképzési rendszer csak a kormányzat, az iskolák és a képzésben szerepet vállaló gazdasági szereplők összefogásával újulhat meg. Tátrai István József, a Miskolci Szakképzési Centrum főigazgatója maga is úgy fogalmazott, az előttük álló időszak sok kihívást tartogat a szakmai képzés számára, de mindannyiuk érdeke az, hogy megtalálják az innovatív megoldások eredményes felhasználását és továbbvitelét.

Miskolc városa együttműködő partnere az intézményeknek és a vállalatoknak, kiemelkedő szerepet vállal a szakmai képzés rendszerében. Dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere szerint „Miskolcon a közoktatásról egységes rendszerben gondolkodnak, és ennek jelentős szelete a szakképzés. Elkészítettük a város gazdaságfejlesztési programját, ehhez szervesen kapcsolódik a szakképzés-fejlesztési koncepció is. Célunk a piaci igények és a képzési rendszer hosszú távú összehangolása.” Kifejtette, a város elkötelezett abban, hogy az oktatásban és a szakképzésben megfeleljenek a negyedik ipari forradalom kihívásainak. A fejlesztési stratégia kiemelt ágazatai mellett az informatika és az elektronika, a járműipar és a kapcsolódó gépgyártás is szerepel, de a modellben megvalósul a duális képzés továbbfejlesztése, valamint a kutatás-fejlesztés és az innováció erősítése is.

Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter beszélt a magyar kormány általános gazdaságfejlesztési stratégiai céljairól. Előadásában kifejtette, milyen víziót vázolt fel a kormány a következő időszakra vonatkozóan: Azt szeretnék, hogy Magyarország 2030-ra Európa első 5 olyan országa közé tartozzon, ahol a legjobb élni, lakni és dolgozni. Ehhez három kiemelt területen – innovatív vállalkozások, gyors és biztonságos közlekedési rendszer és energetika – közel háromszáz olyan intézkedési tervet határoztak meg, amellyel a cél elérhetővé válhat.

A szakképzésben és a felnőttképzésben azt szeretnék elérni, hogy minden munkavállaló-képes korú magyar állampolgár számára biztosított legyen legalább egy, a gazdaság igényein alapuló, a munkaerőpiacon elhelyezkedést biztosító, modern szaktudást nyújtó szakképesítés.
Dr. Palkovics László beszélt arról is, hogy újgenerációs szakképző iskolák jönnek létre, ezért komplett iskolafejlesztési programot indít az Innovációs és Technológiai Minisztérium, amely a szakképző iskolák teljes körű tartalmi és infrastrukturális megújítását is jelenti.
Miskolcon mintegy 6,5 milliárd forintos támogatással valósulhat meg az a pilot projekt, amelynek keretében kompletten átstrukturálják, átalakítják a szakképzés rendszerét. Teszik ezt annak érdekében – hangoztatta a miniszter –, hogy itt is létre tudjanak hozni egy újgenerációs szakképző intézményt, amelyet modern épített infrastruktúra, modern eszközök jellemeznek, és ahol kompetens szakmai tanárokkal olyan képzést biztosítanak majd a fiatalok számára, amelyre a piacnak szüksége van.

Az első komoly fejlesztést, amely Miskolcon valósul meg, látványos 3D-s filmmel mutatták be. A virtuális világba való belépéssel, a Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnázium leendő, megújult termei, laborjai elevenedtek meg. Az épületben „sétálva” kiderült, hogy a diákok itt a gyakorlatban próbálhatják majd ki a lézervágást, a 3D nyomtatást, vagy éppen a robotok programozását.

Ezt követően Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár előadásában a szakképzés és felnőttképzés innovációját emelte ki, beszélt az ágazat kihívásairól és annak lehetséges megoldásairól. Kiemelte a munkaerővel szemben támasztott követelmények az átalakuló gazdasághoz mérten folyamatosan változnak, ezáltal felértékelődnek az együttműködéssel kapcsolatos készségek. A jövő munkahelyei tekintetében a Z generáció számára elérhető munkalehetőségek 65%-a még nem is létezik. Ezért is fontos az iskolai oktatás szélesebb alapokra helyezése, Országos Képzési Jegyzék megújulása , digitális tartalmakkal történő kiegészítése. Ehhez kapcsolódóan a változásoknak be kell épülniük a tanártovábbképzésbe is. Az Ágazati és Készség Tanácsok együttműködésével a szakképzés tartalmi megújítása a gazdaság szereplőivel együtt kerül kialakításra. Ezzel együtt növelni kell a képzésben résztvevő vállalatok számát, további Ágazati, valamint Vállalati Képzőközpontok kialakítására van szükség, melynek célja, hogy több gazdasági szereplőt vonjunk be duális képzésbe.
A tanulók számára vonzóvá kell tenni a szakmai képzést, célunk az, hogy szakgimnázium a mérnökképzés előszobájává váljon. A vonzó tanulási környezet kialakítása érdekében indul el a 21. századi szakképző iskola felújítási program, mely egy komplex fejlesztést jelent, ahol képzési szerkezetében, tartalmában és infrastruktúrájában is megújul a szakképzés. A felnőttoktatás területén rugalmas tanulási lehetőséget kínálnak, rövidülhet a képzési idő, beszámításra kerülhet az előzetesen megszerzett tudás. A teljesség igénye nélkül az elhangzottak tervezésében nyújt segítséget a megalakításra került Szakképzési Innovációs Tanács, amelynek munkájában nem csak a szaktárca szereplői és a gazdasági szereplők vesznek részt, hanem szerepet kapnak többek között az oktatási intézmények és fenntartók, szakértők és érdekképviseleti szervek.

A 21. századi szakképző iskolák kapcsán a Miskolci Pilot programról Kiss Gábor, a program koordinátora tartott előadást, majd Bihall Tamás a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke beszélt a duális képzés helyzetéről a megyében. Végül betekintést engedett a duális képzés gyakorlatába Sándor Csaba, a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. képzési csoportvezetője.
Magyar Zita, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakmai főigazgató-helyettese a 2018/2019. tanévhez kapcsolódóan az intézmények aktuális feladatairól tájékoztatta a résztvevőket.

A miskolci rendezvény az első eseménye volt annak a szakképzési és felnőttképzési tanévnyitó konferenciasorozatnak, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szakképzésért és Felnőttképzésért felelős Helyettes Államtitkársága a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, valamint a szakképzési centrumok közösen szerveznek. A sorozat Pécsett folytatódik, majd Debrecen, Budapest és Zalaegerszeg ad helyszínt a konferencia egyes állomásainak.

 

Forrás: kormany.hu, boon.hu, eszak.hu
Szerző: NSZFH Kommunikáció

Tisztelt Szakértő!


A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal továbbképzést szervez felnőttképzési szakértők és felnőttképzési programszakértők részére.

A felnőttképzési szakértői és a felnőttképzési programszakértői tevékenység folytatásának részletes szabályairól szóló 14/2014. (III. 31.) NGM rendelet 3. § (1) bekezdése értelmében a felnőttképzési szakértő és a felnőttképzési programszakértő köteles továbbképzésen részt venni és eredményes vizsgát tenni. A felnőttképzési szakértő továbbképzési kötelezettségének a nyilvántartásban szereplő valamennyi szakterület vonatkozásában – szakterületenként külön-külön (felnőttképzési igazgatás, nyelvi) – köteles eleget tenni, míg a felnőttképzési programszakértő továbbképzési kötelezettsége a nyilvántartásban szereplő szakterületek számától független.

A képzés felépítése: a továbbképzés elméleti részét (12 óra) online formában, a 8 órás (1 napos) gyakorlati részt pedig jelenléti csoportos foglalkozás keretében valósítjuk meg.
A jelenléti képzés helyszíne: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal Budapest VIII. kerület, Baross u. 52.

A képzés vizsgával zárul. A vizsga – az elméleti és gyakorlati témakörökből összeállított – 15 tesztkérdés kitöltéséből áll, amelyre a jelenléti képzés végén kerül sor. A vizsgán a jogszabályok használata megengedett.

További részletek »