RRF-2.0.0-2021-00002
Szakképzési digitális tananyagfejlesztés


A projekt a Projektindító támogatás a B – Magasan képzett, versenyképes munkaerő komponenshez RRF-2021-2.0 reformjai és beruházásai keretében valósul meg.
A projekt célja, hogy Szakképzési digitális tananyagfejlesztés megnevezésű beruházás a vállalt tartalommal és ütemezés szerint valósuljon meg. A szükséges előkészítési tevékenységek segítsék elő a vállalt mérföldkövek, valamint a kitűzött célok teljesülésének elérését.
A szakképzési digitális tananyagfejelsztés c. beruházás közvetlen célja az előkészítési szakaszt követő megvalósítás során a szakképzés területén digitális tananyagok fejlesztése. A fejlesztett digitális tananyagokat elérő szakképzési tanulók száma 13.000 fő. Kiemelt cél, hogy az érintett ágazatokhoz tartozó szakmákban tanulók számára elérhetővé váljanak a fejlesztett digitális tananyagok.

A projekt hosszú távú célkitűzése, hogy a szakképző intézményekben oktatók, tanulók számára készülő digitális tananyagok tegyék lehetővé a munkaerőpiaci elvárásoknak megfelelő szakmai tartalmak oktatását és a szükséges kompetenciák megszerzését, továbbá az innovatív digitális szakmai oktatás támogatását a szakképző intézményekben.

Ezeknek a céloknak a megvalósulását olyan fejlesztések biztosítják, amelyek a szakképzési rendszer átfogó, teljes képzési kínálatát lefedő tartalmi megújítása érdekében digitális tananyagfejlesztési folyamat folytatását valósítják meg. A fejlesztések elsősorban azon ágazatokra koncentrálnak, amely ágazatokban alacsony tanulólétszámmal folyik az oktatás, de az adott szakma munkaerő-piaci relevanciája meghatározó.

A projekt keretében a támogatást igénylő szervezetek konzorciumi formában működnek együtt a megvalósítás során. A konzorcium tagjai a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal (NSZFH) és a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. Az NSZFH rendelkezik a felhívás céljainak eléréséhez szükséges szakmai tapasztalatokkal, a konzorcium vezetője. A konzorcium tagja pedig a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. A működő szakmai szervezetben a szakmai folyamatok minőségbiztosítását a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. végzi.
A Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. bevonását Az e-közigazgatással, informatikával, valamint infokommunikációs infrastruktúrával kapcsolatos fejlesztési programok keretében megvalósuló projektek megvalósításáról és a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. kijelöléséről szóló 684/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet írja elő.

Projekt azonosítószáma: RRF-2.0.0-2021-00002
Projekt elnevezése: Szakképzési digitális tananyagfejlesztés
Támogatási összeg: 53 136 647 Ft
Támogatás megnevezése: Projektindító támogatás a Helyreállítási és Ellenállóképességi Terv B – Magasan képzett, versenyképes munkaerő komponense reformjai és beruházásai kapcsán tervezett projektek megvalósításához.
Megvalósítás időtartama 2021.08.13 - 2021.12.31

A projekt konzorciumban valósult meg.

Konzorciumvezető: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal

Konzorciumi partner: Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft.

Kapcsolat:
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal

RRF-2.0.0-2021-00002
Szakképzési digitális tananyagfejlesztés

 

GINOP-6.2.8-VEKOP-20-2020-00001

Egyes szakmák digitális tananyagfejlesztése struktúraváltást támogató informatikai képzések


Magyarország Kormányának célja, hogy a szakmai oktatás és a szakmai képzés a munkaerőpiaci igényeknek megfelelő képzési struktúrával rendelkezzen, illetve azok minősége és tartalma az igényeknek megfelelően támogassa a versenyképes és fenntartható gazdasági fejlődést, a sikeres szakemberek fejlődését és elhelyezkedését. A GINOP-6.2.8.-VEKOP-20-2020-00001 kiemelt projekt egyfelől a szakmák digitális tananyagfejlesztésén keresztül, másfelől struktúraváltó informatikai képzések biztosításával támogatja ezt a célt.

A projekt tartalma:

A Szakképzés 4.0 Stratégia célkitűzéseivel és beavatkozásaival összhangban meghozott intézkedések kiemelt célja a szakképzés és felnőttképzés átfogó, rendszerszintű fejlesztése keretében a munkaerőpiaci igényekhez való rugalmasabb alkalmazkodás, valamint a digitális kompetenciafejlesztés rendszerszintű beépülésének biztosítása. Az Európa 2020 Stratégiában megfogalmazott célok eléréséhez a kiemelt projekt tevékenységeinek célja, hogy a szakképzésben oktatott tartalmak naprakész tudást adjanak, 21. századi, modern módszertan alapján kerüljenek oktatásra.

A Digitális tananyagfejlesztés keretében megvalósítandó cél, hogy a szakmai tantárgyakat oktatók rendelkezzenek a legkorszerűbb technológiák oktatására alkalmas digitális tananyagokkal. Az oktatókat fel kell készíteni a tananyagok alkalmazására, valamint arra, hogy részt tudjanak venni a közösségi tananyagfejlesztésben. Az IPAR 4.0 által elvárt tudást csak digitális tananyagok segítségével lehet oktatni. Az ágazati szinten definiált követelmények alapján létre kell hozni a digitális tananyagbázist a legkorszerűbb nemzetközi tananyagok adaptációjával és duális képző partnerekkel együttműködve. Az ágazati szintű képzésekhez korszerű digitális taneszközöket kell biztosítani és folyamatosan gondoskodni kell az aktualizálásukról. Meg kell határozni az iskolai tanműhelyekben zajló szakmai alapgyakorlat tartalmát és kötelező eszközrendszerét. Fontos a szakmai képzésekben a tartalmak megújítása, a képzések eredményességét segítő, kiszolgáló taneszköz biztosításával, a rugalmas tartalomfrissítés, -módosítás lehetőségének beépítésével.

A Struktúraváltást támogató informatikai képzések célja, hogy a magyarországi digitális átalakulás legfontosabb erőforrásaként informatikai szakembereket, megfelelő digitális felkészültséggel rendelkező munkavállalókat képezzen. Az egészségügyi veszélyhelyzet következtében kialakuló gazdasági újjáépítéshez szükséges kommunikációs infrastruktúra már adott, a digitális gazdaság működtetéséhez szükséges humán erőforrás azonban hiányos. A projekt célja továbbá, hogy a veszélyhelyzet miatt állásukat vesztők, a munkahelyváltók, lehetőséget kapjanak a struktúraváltó informatikai felnőttképzési programon keresztül karrierváltásra, hozzájárulva ezzel a gazdasági növekedéshez. A program során az informatikai területen számos olyan végzettség szerezhető, amely iránt nagy kereslet mutatkozik a munkáltatók részéről (Java programozó, Webfejlesztő, tesztelő, üzemeltető). A pár hónapos intenzív képzés olyan tudást biztosít a résztvevők számára, amely segítségével jó eséllyel indulhatnak a munkaerőpiacon.

A Struktúraváltást támogató informatikai képzésekre vonatkozó további információk itt érhetőek el: https://ujratervezes.nive.hu/

Projekt alapadatok

Projekt megnevezése: Egyes szakmák digitális tananyagfejlesztése struktúraváltást támogató informatikai képzések
Projekt azonosítószáma: GINOP-6.2.8-VEKOP-20-2020-00001
Megítélt támogatás: 12 700 000 000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Megvalósítás időtartama: 2020.08.01.-2023.08.31.

A projekt konzorciumban valósult meg.

Konzorciumvezető: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal

Konzorciumi partner: IKK Innovatív Képzéstámogató Központ Zrt.

Elérhetőség:

Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal
GINOP-6.2.8.-VEKOP-20-2020-00001
H-1089 BUDAPEST, BAROSS UTCA 133.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Egyes szakmák digitális tananyagfejlesztése struktúraváltást támogató informatikai képzések


Széchenyi 2020 projektek:

VEKOP-8.5.4-17-2017-00001: A digitális munkaerő-piaci kompetenciák fejlesztése a Közép-Magyarországi Régióban

GINOP-6.1.7-17-2018-00001: Munkahelyi képzések támogatása mikro-, kis- és középvállalatok és nagyvállalatok munkavállalói számára indított képzések szakmai támogató programja

GINOP-6.2.1-VEKOP-15-2015-00001: Részvétel az OECD felnőttek képesség- és kompetenciamérése programjában (PIAAC)

GINOP-6.1.2-15-2015-00001: Digitális szakadék csökkentése elnevezésű kiemelt projekt

GINOP-6.2.4-VEKOP/16: 21. századi szakképzés és felnőttképzés minőségének, valamint tartalmának fejlesztése

GINOP-6.2.8-VEKOP-20-2020-00001: Egyes szakmák digitális tananyagfejlesztése struktúraváltást támogató informatikai képzések

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00054: KÖZNEVELÉS ÁLLAMI FENNTARTÓINAK FOLYAMAT-EGYSÉGESÍTÉSE ÉS ELEKTRONIZÁLÁSA

GINOP-6.1.9-18-2018-00001: Közlekedési képzési- és vizsgacentrum kialakítása

GINOP-6.2.9-VEKOP-20-2021-00001: Ösztönzőrendszer kialakítása a szakképzésben – Apáczai ösztöndíjprogram

GINOP-6.2.2-VEKOP-15-2016-00001: A szakképzést végzettség nélkül elhagyók számának csökkentése

GINOP-6.1.1-15-2015-00001: Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése


Tovább »


Helyreállítási és Ellenállóképességi Terv (RRF)

RRF-2.0.0-2021-00002: Szakképzési digitális tananyagfejlesztés

RRF-2.0.0-2021-00001: XXI. századi szakképző intézményfejlesztési program kiemelt projekt

RRF-2.2.1-22-2022-00001: Szakképzési digitális tananyagfejlesztés kiemelt projekt

RRF-2.2.3-22-2022-00001: Országos Központi Akkreditált Vizsgaközpont hálózat kialakítása

RRF-2.2.2-23-2023-00019: 21. századi szakképző intézményfejlesztési program szakmai támogatása


Tovább »


Új Széchenyi Plusz projektek (GINOP PLUSZ)

GINOP PLUSZ-5.3.1-23-2023-00001: Apáczai ösztöndíjprogram

GINOP PLUSZ-5.2.1-23-2023-00001: Mérés-értékelés, tudásbeszámítás és átjárhatóság fejlesztése a szakképzésben

GINOP Plusz-5.2.2-23-2023-00001: Minőségfejlesztés és továbbképzési paletta bővítése a szakképzésben


Tovább »


DIMOP PLUSZ Projektek

DIMOP PLUSZ-4.2.2: A digitális kompetenciafejlesztés rendszerének kiterjesztése az egész életen át tartó tanulás elősegítése érdekében az EU DigComp2.2-vel összhangban

DIMOP PLUSZ-4.1.1: Az ágazati információs rendszerek komplex fejlesztése a köznevelés, a szakképzés, a felsőoktatás és a felnőttképzés hátránykompenzációs képességének erősítése, mikrotanúsítványok nyilvántartásának bevezetése, kiemelten a diákok és szüleik egyéni szükségleteihez illeszkedő szolgáltatások biztosítása érdekében


Tovább »


REFERNET Hungary

REFERNET Hungary
A ReferNet – a szakképzés témaköréhez kapcsolódó információk gyűjtésének, elemzésének és terjesztésének strukturált és decentralizált európai hálózata. A hálózatot az Európai Szakképzés-fejlesztési Központ (Cedefop) hozta létre 2002-ben azzal a céllal, hogy az EU tagországainak szakképzési rendszerei, a tagállamokban zajló fejlesztések és az alkalmazott szakpolitikák összehasonlítását lehetővé tevő információkat gyűjtsön. A 2016-2020-as időszakban Magyarországon az NSZFH a nemzeti partner. A projekten belül minden évben A Cedefop által előre meghatározott útmutatók alapján a nemzetközi ReferNet hálózat tagjai jelentésekben számolnak be a nemzeti szakképzés és szakképzés-politika aktuális helyzetéről.


Tovább »


EPALE

Electronic Platform for Adult Learning in Europe / Az európai felnőttképzés elektronikus platformja
Az EPALE egy tanárok, oktatók, kutatók, tudományos szakemberek, szakpolitikai döntéshozók és más, a felnőttképzés iránt érdeklődők előtt nyitva álló többnyelvű közösség felülete. Az EPALE tagok tevékenysége a felnőttképzéssel kapcsolatos tartalmak, többek között hírek, blogbejegyzések, források, cikkek és események köré szerveződik. Az EPALE lelke ez a közösségi tevékenység, a fórumok, szakmai közösségek kommunikációi, eseménynaptár és más rovatok, amik révén kapcsolatba kerülhetnek egymással a felnőttképzésben részt vevő kollégák szerte Európában.


Tovább »


LEARNING BY DOING

Kapacitásnövelés a Duna régió szakképzési partnerségei számára, a szakképzés hatékony reformja érdekében
A Duna Transznacionális Program keretében az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával megvalósuló projekt átfogó célja a hatékony és munkaerőpiaci igényeket kiszolgáló szakképzés meghonosítása a Duna régió országaiban a szakképzésben érdekelt helyi szereplők kapacitásfejlesztése révén, jelentősen hozzájárulva a térség intelligens fejlődéséhez.


Tovább »


A FELNŐTTKORI TANULÁS MENETRENDJÉNEK NEMZETI KOORDINÁCIÓJA

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal nyertes pályázatot nyújtott be a felnőttkori tanulásra vonatkozó európai cselekvési program végrehajtásáért felelős nemzeti koordinátorok projektjére. A projekt célja egy összehangolt mechanizmus biztosítása az előkészítésre és az ajánlás végrehajtására irányulóan.
A projekt közvetlen célcsoportja a felnőttkori tanulásban érdekelt döntéshozók, gyakorló szakemberek, szakmabeliek és érdekelt felek, közvetett célcsoportja pedig az alacsonyan képzett felnőttek. A szélesebb körű célcsoportot az ESZA-projektek és nemzeti stratégiák végrehajtásában közreműködő legfontosabb szakértők és jelentős érdekelt felek képezik.
A kompetenciafejlesztésre irányuló szakpolitika végrehajtásában közreműködő különböző gyakorló szakemberek és szakmabeliek megszólítása információs napok és országos konferenciák révén történik, emellett a projekt eredmények disszeminációja és a kapcsolódó hírek, események az EPALE nemzeti támogató szolgálat segítségével az EPALE Platform magyar nyelvű oldalán érhetők el.
A pályázat fő terméke egy feltáró jellegű, az aktuális helyzetet bemutató tanulmány a „kompetenciafejlesztési pályákban” rejlő magyarországi lehetőségekről, amelyben megjelennek a fő érdekelt felek álláspontjai, és amely tartalmazza a tanulási igényekkel kapcsolatban rendelkezésre álló adatokat, a meglévő szolgáltatások és a kompetenciafejlesztési pályákhoz való potenciális hozzájárulásuk feltérképezését, az azonosított hiányosságokat, valamint a nemzeti keretrendszer megalkotására irányuló intézkedések kialakításával kapcsolatos ajánlásokat.


Tovább »


EQAVET NEMZETI REFERENCIAPONT ÉS PÁLYÁZAT

Az EQAVET Hálózat fő feladata a szakképzés minőségbiztosítása terén az európai együttműködés fenntartása és támogatása, az EQAVET Keretrendszer megismertetése, bevezetésének, alkalmazásának előmozdítása, ösztönzése, és a tagországok (szakmai-módszertani) támogatása az EQAVET nemzeti szinten történő bevezetésében.Az EQAVET Hálózat jelenleg 34 európai ország képviselőit tömöríti. A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal 2010 óta a Minisztérium által kijelölt EQAVET nemzeti referenciapont, amely az európai szakképzés minőségbiztosítási keretrendszerét teszi elérhetővé a tagországok számára.
Az Európai Bizottság első alkalommal 2015-ben indított pályázatot az EQAVET Nemzeti Referncia Pontok működtetésére. A kiírt pályázatokon a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal minden alkalommal sikeresen vett részt.


Tovább »


EUROGUIDANCE HÁLÓZAT

A Euroguidance Magyarország az Európai Bizottság Erasmus+ programja keretén belül működő Euroguidance hálózat (www.euroguidance.eu) hazai központja. A jelenleg 34 országban működő Euroguidance hálózat fő célkitűzése az európai dimenzió terjesztése a pályatanácsadásban, valamint információ nyújtása tanácsadással és tanulási mobilitással kapcsolatban.A hazai Euroguidance Magyarország Központ 2000-ben kezdte meg tevékenységét Szegeden, és jelenleg a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szervezeti egységeként látja el feladatát. A 2014-2020 közötti időszakban a működéshez szükséges európai uniós hátteret az ERASMUS+ program biztosítja.


Tovább »

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00054

Megvalósítás időtartama: 2017. május 8.-2019. július 5.

Kedvezményezett neve (Konzorcium): Klebelsberg Központ (Konzorciumvezető); Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal; Agrárminisztérium; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program (továbbiakban: KÖFOP) keretében kívánja Magyarország a 2014-2020 programozási időszakban a közigazgatás, valamint a helyi közszolgáltatási szféra hatékonyságának és ügyfélközpontúbb fejlesztéseit végrehajtani. A KÖFOP ehhez az adminisztratív terhek csökkentésével kíván hozzájárulni. Az adminisztratív terhek csökkentése a KÖFOP megközelítésében azt jelenti, hogy csökkenteni kell a közigazgatási folyamatok átfutási idejét, valamint a lakosság és a vállalkozások ezzel kapcsolatban megjelenő költségeit. Ennek két, egymással szorosan összefüggő módja: a közigazgatási folyamatok optimalizálása és elektronizálása.

Projekt célok: A Köznevelés Állami Fenntartói, és fenntartásukban lévő köznevelési intézmények által jelenleg működtetett, nem egységes, egymással nem integrált ügyintézési, tanulmányi, pénzügyi, gazdálkodási és HR folyamatok, és az ezeket támogató, szigetszerűen működő informatikai rendszerek helyett országosan egységes, egymással integrált, elektronikus ügyintézést és kapcsolattartást biztosító ügyintézési, tanulmányi, gazdálkodási és HR folyamatok és ezeket támogató informatikai rendszerek bevezetése.