A tankönyv az ABC eladó szakképesítéshez készült, elsősorban a speciális szakiskolák számára, a tanulásban akadályozott tanulóknak adaptált központi program alapján. Összhangban van a nevezett szakképesítés szakmai és vizsgáztatási követelményeivel. Természetesen jól alkalmazható a szakiskolákban is, különösen az olvasási nehézséggel és szövegértéssel küzdő tanulók esetében.

A szerző elsődleges célja a tanulók érdeklődésének felkeltése a szakma iránt, az érdeklődés folyamatos fenntartása, tanulási motivációjuk fokozása, végső soron hozzájárulás leendő foglalkozásuk megszerettetéséhez. Mindezek mellett korszerű, tudományos igényességgel megalapozott szakmai ismeretek nyújtására is törekedett az alkotó.

A felsorolt célok megvalósítása érdekében a tankönyv több tekintetben eltér az úgynevezett hagyományos tankönyvektől. A jól olvashatóság és a könnyebb érthetőség érdekében a szöveg nagyobb betűméretben íródott. A laza szerkesztésmód, a jó áttekinthetőség könnyebbé teszi a tanulást. A vastagításokkal kiemelt lényeg segíti az ismeretek bevésését, megőrzését. Az összefoglaló táblázatok, a fejezetek végén lévő kérdések és feladatok szintén hozzájárulnak a tananyag rögzítéséhez, feldolgozásához, alkalmazásához.

A tankönyv mondatszerkesztése egyszerű, a megfogalmazás rövid, tömör. A kérdések könnyen érthetőek, egyértelmű válaszok adására serkentőek, a vizsgára való felkészítést, felkészülést jól szolgálják. Az ábrák színesek, szemet gyönyörködtetők, érdeklődést felkeltők, motiváló hatásúak.

A tartalomjegyzék főbb részei:

  • Táplálkozástudományi ismeretek
  • Mikrobiológiai ismeretek
  • Az élelmiszerek romlása és tartósítása
  • Növényi eredetű élelmiszerek
  • Gyümölcsök, zöldségfélék és gombák
  • Állati eredetű élelmiszerek
  • Élvezeti cikkek
  • Fűszerek és ízesítőszerek
  • Koffeintartalmú élvezeti szerek
  • Vegyi áru ismeret
  • Felhasznált irodalom

A tankönyv a Szőnyegszövő szakképesítéshez készült, elsősorban a speciális szakiskolák számára, a tanulásban akadályozott tanulóknak adaptált központi program alapján. Összhangban van a nevezett szakképesítés szakmai és vizsgáztatási követelményeivel. Természetesen jól alkalmazható a szakiskolákban is, különösen az olvasási nehézséggel és szövegértéssel küzdő tanulók esetében.

A szerző elsődleges célja a tanulók érdeklődésének felkeltése a szakma iránt, az érdeklődés folyamatos fenntartása, tanulási motivációjuk fokozása, végső soron hozzájárulás leendő foglalkozásuk megszerettetéséhez. Mindezek mellett korszerű, tudományos igényességgel megalapozott szakmai ismeretek nyújtására is törekedett az alkotó.

A felsorolt célok megvalósítása érdekében a tankönyv több tekintetben eltér az úgynevezett hagyományos tankönyvektől. A jól olvashatóság és a könnyebb érthetőség érdekében a szöveg nagyobb betűméretben íródott. A laza szerkesztésmód, a jó áttekinthetőség könnyebbé teszi a tanulást. A vastagításokkal kiemelt lényeg segíti az ismeretek bevésését, megőrzését. Az összefoglaló táblázatok, a fejezetek végén lévő kérdések és feladatok szintén hozzájárulnak a tananyag rögzítéséhez, feldolgozásához, alkalmazásához.

A tankönyv mondatszerkesztése egyszerű, a megfogalmazás rövid, tömör. A kérdések könnyen érthetőek, egyértelmű válaszok adására serkentőek, a vizsgára való felkészítést, felkészülést jól szolgálják. Az ábrák többsége színes, szemet gyönyörködtető, érdeklődést felkeltő és fenntartó. A szerző éveken át gyűjtötte és válogatta a képanyagot. A rajzokat saját maga készítette.

 

A tartalomjegyzék főbb részei:

  • A szövés előkészítő műveletei
  • A szövés alapműveletei
  • A szövőszék típusai, alapelemei
  • A szőnyegszövés
  • A szövött textíliák készítésének befejező műveletei
  • Példatár
  • Textilkresz
  • Felhasznált és ajánlott könyvek

 

A tankönyvhöz az alábbi tankönyv kapcsolódik:

  • Szőnyegszövő szakmai ismeretek I.

A tankönyv a Mezőgazdasági munkás szakképesítéshez készült, elsősorban a speciális szakiskolák számára, a tanulásban akadályozott tanulóknak adaptált központi program alapján. Összhangban van a nevezett szakképesítés szakmai és vizsgáztatási követelményeivel. Természetesen jól alkalmazható a szakiskolákban is, különösen az olvasási nehézséggel és szövegértéssel küzdő tanulók esetében.

A szerző elsődleges célja a tanulók érdeklődésének felkeltése a szakma iránt, az érdeklődés folyamatos fenntartása, tanulási motivációjuk fokozása, végső soron hozzájárulás leendő foglalkozásuk megszerettetéséhez. Mindezek mellett korszerű, tudományos igényességgel megalapozott szakmai ismeretek nyújtására is törekedett az alkotó.

A felsorolt célok megvalósítása érdekében a tankönyv több tekintetben eltér az úgynevezett hagyományos tankönyvektől. A jól olvashatóság és a könnyebb érthetőség érdekében a szöveg nagyobb betűméretben íródott. A laza szerkesztésmód, a jó áttekinthetőség könnyebbé teszi a tanulást. A vastagításokkal kiemelt lényeg segíti az ismeretek bevésését, megőrzését. Az összefoglaló táblázatok, a fejezetek végén lévő kérdések és feladatok szintén hozzájárulnak a tananyag rögzítéséhez, feldolgozásához, alkalmazásához.

A tankönyv mondatszerkesztése egyszerű, a megfogalmazás rövid, tömör. A kérdések könnyen érthetőek, egyértelmű válaszok adására serkentőek, a vizsgára való felkészítést, felkészülést jól szolgálják. Az ábrák többsége színes, szemet gyönyörködtető, érdeklődést felkeltő és fenntartó. A szerző éveken át gyűjtötte és válogatta a képanyagot.

 

A tartalomjegyzék főbb részei:

  • Bevezető
  • A mértékegységrendszer alapjai
  • Anyagismeret
  • A gépek szerkezeti egységei
  • A mezőgazdasági erőgépek fő részegységei
  • A talajművelés gépei
  • A tápanyag-visszapótlás gépei
  • Vető-, ültető- és palántázó gépek
  • A növényvédelem gépei
  • Az öntözés gépei
  • A szálas- és tömegtakarmányok betakarításának gépei
  • Az anyagmozgatás gépei
  • A takarmány-előkészítés- és kiosztás gépei
  • Az itató berendezések
  • A trágyaeltávolítás gépei
  • A takarítás és fertőtlenítés gépei
  • A fejés gépei
  • A tejkezelés gépei
  • Az állattartó épületek klímaberendezései
  • Az elektromos berendezések

 

A tankönyv egy tankönyvcsalád része. Az alábbi tankönyvek kapcsolódnak hozzá:

  • Általános állattenyésztés
  • Takarmányozástan
  • Állattenyésztési és tartási ismeretek I.
  • Állattenyésztési és tartási ismeretek II.
  • Szántóföldi növénytermesztés

A tankönyv a Szőnyegszövő szakképesítéshez készült, elsősorban a speciális szakiskolák számára, a tanulásban akadályozott tanulóknak adaptált központi program alapján. Összhangban van a nevezett szakképesítés szakmai és vizsgáztatási követelményeivel. Természetesen jól alkalmazható a szakiskolákban is, különösen az olvasási nehézséggel és szövegértéssel küzdő tanulók esetében.

A szerző elsődleges célja a tanulók érdeklődésének felkeltése a szakma iránt, az érdeklődés folyamatos fenntartása, tanulási motivációjuk fokozása, végső soron hozzájárulás leendő foglalkozásuk megszerettetéséhez. Mindezek mellett korszerű, tudományos igényességgel megalapozott szakmai ismeretek nyújtására is törekedett az alkotó.

A felsorolt célok megvalósítása érdekében a tankönyv több tekintetben eltér az úgynevezett hagyományos tankönyvektől. A jól olvashatóság és a könnyebb érthetőség érdekében a szöveg nagyobb betűméretben íródott. A laza szerkesztésmód, a jó áttekinthetőség könnyebbé teszi a tanulást. A vastagításokkal kiemelt lényeg segíti az ismeretek bevésését, megőrzését. Az összefoglaló táblázatok, a fejezetek végén lévő kérdések és feladatok szintén hozzájárulnak a tananyag rögzítéséhez, feldolgozásához, alkalmazásához.

A tankönyv mondatszerkesztése egyszerű, a megfogalmazás rövid, tömör. A kérdések könnyen érthetőek, egyértelmű válaszok adására serkentőek, a vizsgára való felkészítést, felkészülést jól szolgálják. Az ábrák többsége színes, szemet gyönyörködtető, érdeklődést felkeltő és fenntartó. A szerző éveken át gyűjtötte és válogatta a képanyagot. A rajzokat saját maga készítette.

 

A tartalomjegyzék főbb részei:

  • Bevezető
  • A szövés rövid története
  • A szövés alapanyagai
  • A magyar nyelvterület gyapjú szőttesei
  • A fonás

 

A tankönyvhöz az alábbi tankönyv kapcsolódik:

  • Szőnyegszövő szakmai ismeretek II.

A tankönyv a Bőrtárgy-készítő szakképesítéshez készült, elsősorban a speciális szakiskolák számára, a tanulásban akadályozott tanulóknak adaptált központi program alapján. Összhangban van a nevezett szakképesítés szakmai és vizsgáztatási követelményeivel. Természetesen jól alkalmazható a szakiskolákban is, különösen az olvasási nehézséggel és szövegértéssel küzdő tanulók esetében.

A szerző elsődleges célja a tanulók érdeklődésének felkeltése a szakma iránt, az érdeklődés folyamatos fenntartása, tanulási motivációjuk fokozása, végső soron hozzájárulás leendő foglalkozásuk megszerettetéséhez. Mindezek mellett korszerű, tudományos igényességgel megalapozott szakmai ismeretek nyújtására is törekedett az alkotó.

A felsorolt célok megvalósítása érdekében a tankönyv több tekintetben eltér az úgynevezett hagyományos tankönyvektől. A jól olvashatóság és a könnyebb érthetőség érdekében a szöveg nagyobb betűméretben íródott. A laza szerkesztésmód, a jó áttekinthetőség könnyebbé teszi a tanulást. A vastagításokkal kiemelt lényeg segíti az ismeretek bevésését, megőrzését. A fejezetek végén lévő kérdések szintén hozzájárulnak a tananyag feldolgozásához, alkalmazásához.

A tankönyv mondatszerkesztése egyszerű, a megfogalmazás rövid, tömör. A kérdések könnyen érthetőek, egyértelmű válaszok adására serkentőek, a vizsgára való felkészítést, felkészülést jól szolgálják. A szerkesztési feladatok utasításai világosak, egyértelműek. Az ábrák között fekete-fehérek és színesek egyaránt találhatóak.

 

 

A tartalomjegyzék főbb részei:

  • Általános szakrajzi ismeretek
  • A mintaszerkesztés folyamata
  • Gyakorlati mintakészítés
  • Díszítmények tervezése
  • Mappák, irattáskák, aktatáskák mintaszerkesztése
  • Képek forrása
  • Felhasznált és ajánlott irodalom

 

A tankönyv egy tankönyvcsalád része. Az alábbi tankönyvek kapcsolódnak hozzá:

  • Bőrtárgy-készítő szakmai ismeret I.
  • Bőrtárgy-készítő szakmai ismeret II.