A 20/2012. (VIII.31) EMMI rendelet 96. § (6) bekezdése alapján: „Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról – kérelemre – a törzslap alapján bizonyítványmásodlat állítható ki. A bizonyítványmásodlatért a külön jogszabályban meghatározottak szerint illetéket kell leróni.” - (3000 Ft)
Az elveszett, vagy megsemmisült szakmai bizonyítványról a Pest Megyei Kormányhivatal (PMKH) állít ki bizonyítványmásodlatot,
amennyiben a bizonyítvány 2010.01.29-től került kiállításra!
A Pest Megyei Kormányhivatal és a kérelem nyomtatvány elérhető ide kattintva.
Ha a szakmai bizonyítvány 2010.01.29-ét megelőző időszakban került kiállításra,
a bizonyítványban szereplő Vizsgaszervező intézmény állítja ki a szakmai bizonyítványmásodlatot.
Ha a Vizsgaszervező jogutód nélkül megszűnt vagy iratai megsemmisültek,
a kiállító Vizsgaszervező székhelye szerint illetékes megyei főjegyző állítja ki a bizonyítványmásodlatot.
Hivatalunkban (NSZFH) kizárólag szakmai bizonyítványról állítható ki bizonyítványmásodlat és
csak abban az esetben,
a Nemzeti Szakképzési Intézet, vagy
a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet volt,
és ha az eredeti szakmai bizonyítvány 2010. január 29. előtt került kiállításra.
A bizonyítvány másodlat kiadásához szükséges a Kérelem kitöltése, saját kezű aláírással, továbbá 3000 forintos illetékbélyeg.
FONTOS, hogy az illetékbélyeget ne ragassza fel, mert ez majd a kiállított másodlatra kerül!
KAPCSOLÓDÓ HONLAPOK
EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTENEREK