Az Innovációs és Technológiai Minisztérium folyamatosan dolgozza fel a szakképzési centrumok új eljárásrendjeit, amelyek mentén az intézmények a következő időszakban biztosítani fogják a folyamatos tantermen kívüli, digitális oktatási rendet. A tömeges megbetegedések elkerülése érdekében fontos, hogy a diákok valóban otthon maradjanak, ugyanakkor lehetővé kell tenni számukra, hogy odahaza is eredményesen tanulhassanak.
A koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzet újfajta, digitális oktatási formák elsajátítását és alkalmazását igényli a szakképzési centrumoktól, az iskolák igazgatóitól, pedagógusaitól. Arra is megoldást kell találni, hogy a tanulók sikeresen be tudják fejezni az évet, az érettségi és szakmai vizsga előtt álló diákok eredményes vizsgát tudjanak tenni. A szakképzési centrumok megalakították operatív munkacsoportjaikat, az iskolák vezetőivel közösen, határidőre elkészítették eljárásrendjeiket, ezek vizsgálata, értékelése jelenleg is zajlik. Tovább »


Az Innovációs és Technológiai Minisztérium folyamatosan dolgozza fel a szakképzési centrumok új eljárásrendjeit, amelyek mentén az intézmények a következő időszakban biztosítani fogják a folyamatos tantermen kívüli, digitális oktatási rendet. A tömeges megbetegedések elkerülése érdekében fontos, hogy a diákok valóban otthon maradjanak, ugyanakkor lehetővé kell tenni számukra, hogy odahaza is eredményesen tanulhassanak.

A koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzet újfajta, digitális oktatási formák elsajátítását és alkalmazását igényli a szakképzési centrumoktól, az iskolák igazgatóitól, pedagógusaitól. Arra is megoldást kell találni, hogy a tanulók sikeresen be tudják fejezni az évet, az érettségi és szakmai vizsga előtt álló diákok eredményes vizsgát tudjanak tenni. A szakképzési centrumok megalakították operatív munkacsoportjaikat, az iskolák vezetőivel közösen, határidőre elkészítették eljárásrendjeiket, ezek vizsgálata, értékelése jelenleg is zajlik.

Az Innovációs és Technológiai Minisztériumban oktatási munkacsoport alakult, amely koordinátorként megoldásokat keres, módszertani segítséget nyújt, a fejlesztési, digitális munkát támogató feladatokat határoz meg. A tárca támogatásával a szakképzési centrumok rendkívüli informatikai eszközbeszerzéseket (laptop, webkamera stb.) indíthatnak. Az eljárásrendekben megjelelő jó gyakorlatok megosztása hasznos példákkal szolgálhat minden szakképzési centrum számára az ország egész területén.

A Miskolci Szakképzési Centrum a városi televízióval és a helyi középiskolák tanáraival együttműködve segíti az érettségire készülő diákokat. Az #Érettségi című felkészítő műsorban miskolci pedagógusok magyar, matematika és történelem tantárgyakból tartanak előadásokat. Minden tantárgyból húsz előadás készül majd, amelyek elérhetőek lesznek a televízió YouTube csatornáján is.

A Zalaegerszegi Szakképzési Centrum tagintézményeiben a tantestületek egyeztették az oktatás során alkalmazott informatikai technológiákat, csoportmunkát, digitális oktatást segítő platformokat és a tananyagtartalmak elérhetőségét. A technikai jellegű problémák megoldásában az intézmények eszközök kölcsönzésével és a beállítások támogatásával segítik a családokat.

A Nyíregyházi Szakképzési Centrumban otthoni is elvégezhető mobiltelefonos fizika kísérletekkel is igyekeznek a diákokat motiválni a tantermen kívüli oktatás során. Ehhez széles körben rendelkezésre álló eszközöket használnak, például beépített szenzoraik miatt a tanulók mobiltelefonjai is alkalmasak természettudományos kísérletek otthoni elvégzésére.

A digitális munkarend bevezetésével számos jó kezdeményezés indult el a szakképzési centrumokban, a következő időszak feladata ezek megosztása, elterjesztése. A tanulók és hozzátartozóik védelmének érdekében a tantermen kívüli oktatási rend 2020. március 16-tól visszavonásig van érvényben.

(ITM Kommunikáció)