2018 óta a „Szakképzést végzettség nélkül elhagyók számának csökkentése” (GINOP-6.2.2-VEKOP-15-2016-00001) elnevezésű kiemelt projektben kialakított, 9. évfolyamos bemeneti és kimeneti mérések valósultak meg.

A 9. évfolyamos bemeneti és kimeneti mérésekhez kapcsolódó fejlesztések komponens célja, a hátránykompenzációs programokhoz illeszkedő, és az alapkészség-fejlesztést szolgáló 9. évfolyamos mérések, illetve az ahhoz tartozó fejlesztések, elemzések folytatása.

A mérések során a szakképzést megkezdő tanulók képességeinek és készségeinek vizsgálatára kerül sor anyanyelvi kommunikáció, matematikai készségek, gondolkodási és kommunikációs képességek területén.

A bemeneti mérés elősegíti az alacsony kompetenciaszinttel rendelkező tanulók kiszűrését. Az azonosítást követően számukra megindulhat a célirányos fejlesztés. A bemeneti és kimeneti mérések a későbbi lemorzsolódás esélyét kívánják csökkenteni, valamint lehetőséget biztosítanak a tanulók és az iskolák teljesítményének összevetésére, és fejlődésük nyomon követésére. Mindezek mellett a mérések jó eszköznek bizonyulnak a kiemelkedően teljesítő tanulók kiszűrésére is. A kompetenciamérés rövid időn belül visszajelzést ad az érintetteknek, az intézmények azonnal megkapják a tanulók egyéni eredményeit, ami alapján megkezdhetik a fejlesztést.