- Projektadatok
- 9. évfolyamos mérés
- Interaktív vizsga
- Képzési célú validálás
- Szakképzőiskola és a technikum közötti átjárás
- PIAAC program
- Elérhetőség
„9. évfolyamos bemeneti és kimeneti mérés” komponens
2018 óta évente valósulnak meg a GINOP-6.2.2-VEKOP-15-2016-00001 azonosítószámú „Szakképzést végzettség nélkül elhagyók számának csökkentése” elnevezésű kiemelt projekt keretében a 9. évfolyamos tanulók számára kialakított bemeneti és kimeneti kompetenciamérések.
A „9. évfolyamos bemeneti és kimeneti mérésekhez kapcsolódó fejlesztések” komponens célja a hátránykompenzációs programokhoz illeszkedve a 9. évfolyamos tanulók alapkészség-fejlesztését szolgáló kompetenciamérések megvalósítása, az ehhez kapcsolódó fejlesztések bevezetése, végül az adatok alapján az elemzések összeállítása és a mérés folytonosságának biztosítása. A mérések során a 9. évfolyamos, szakképzést megkezdő tanulók képességeinek és készségeinek vizsgálatára kerül sor anyanyelvi kommunikáció-, matematikai készségek-, gondolkodási és kommunikációs képességek területén, ezek eredménye alapján történik meg az alacsony kompetenciaszinttel rendelkező tanulók kiszűrése. Az azonosítást követően a rászoruló tanulók számára megindulhat a célirányos fejlesztés.
A bemeneti és kimeneti mérések a későbbi lemorzsolódás esélyét kívánják csökkenteni, valamint lehetőséget biztosítanak a tanulók és az iskolák teljesítményének összevetésére, a tanulók egyéni fejlődésének nyomon követésére. A kompetenciamérés rövid időn belül visszajelzést ad az érintetteknek, így az intézmények azonnal megkapják a tanulók egyéni eredményeit, ami alapján megkezdhetik a célzott fejlesztést.